povestea oului

Dacă nu ai observat până acum, deși este aproape imposibil, indentitatea vizuală a restaurantelor ALOUETTE este legată de omniprezența oului. Mai mult decât atât, în meniurile de mâncare, vei regăsi acest simbol în dreptul preparatelor care conțin… ou.

Dar te-ai întrebat vreodată de unde a pornit această idee?

În primii săi doi ani de activitate, restaurantul ALOUETTE (din Strada Bibescu Vodă) a trecut

printr-un proces de rebranding intens, până când, în 2016, cu ajutorul agenției de advertising & graphic design KRAAL, a căpătat imaginea sub care se prezintă și astăzi.

Ideea oului ca logo le-a aparținut celor de la agenție.

La vreme respectivă, agenția a subliniat faptul că ideea oului nu s-a născut, ci era deja acolo, în chiar numele restaurantului: AlOUette…

Dar asta nu e totul. Povestea oului are semnificații mult mai profunde de-atât.

La o scurtă documentare despre simbolistica din spatele oului, am descoperit,

în Tratatul de Istorie a Religiilor, scris de Mircea Eliade, mitul oului cosmogonic.

Cu alte cuvinte, această carte ne-a oferit  prijelul de a afla că în multe civilizații preistorice, protoistorice și chiar contemporane (Polinezia, India, Indonezia, Letonia, Estonia, Finlanda, Oceania, Persia, Rusia, Suedia etc.) oul simbolizează „repetarea nașterii exemplare a cosmosului, imitarea cosmogoniei”. În plus, Eliade mai precizează că „oul confirmă și favorizează învierea, care, încă o dată, nu este o naștere, ci o întoarcere, o repetiție” și că „oul garantează posibilitatea de a se repeta actul primordial, creația adică”.

Așadar, povestea oului este una complexă, care ne poartă prin cele mai fascinante mitologii din  cultura universală, iar noi ne asumăm rolul de a-i conserva semnificațiile. ALOUETTE nu este doar un bistro sau o osterie, ci un loc în care creația și creativitatea sunt niște prezențe constante. Un spațiu care celebrează, în fiecare zi, același lucru: bucuria întâlnirii dintre oameni.

0